AADR

Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (A.A.D.R.),  institutie publica de specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si coordonarea Prim-ministrului, prin Cancelaria Prim - Ministrului, are rolul de a opera sisteme informatice la nivel national destinate guvernarii electronice, conform Hotararii de Guvern nr. 1132/2013 privind infiintarea Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei.

Misiunea A.A.D.R. – cresterea confortului cetatenilor prin cresterea performantei administratiei publice.

Principiile A.A.D.R.:

  • Orientarea pe Valoare Adaugata a serviciilor de e-guvernare, care trebuie sa reprezinte motorul principal al motivatiei cetatenilor si institutiilor administratiei publice de a utiliza serviciile Agentiei
  • Protectia Mecanismelor Concurentiale, prin evitarea furnizarii de servicii comerciale similare celor de pe piata libera de servicii IT
  • Orientarea spre Efecte, prin urmarirea identificarii de tinte clare si obtinerii de rezultate pozitive pentru fiecare dintre acestea
  • Punct central de acces la informatii si servicii de e-guvernare – realizarea unui punct central de acces, care sa usureze accesul la informatii si servicii de e-guvernare pentru cetateni si companii
  • Interoperabilitate si reutilizarea datelor – Crearea premizelor pentru asigurarea reutilizarii datelor in mediul public prin utilizarea interoperabilitatii intre sistemele de e-guvernare din diferite institutii publice.

Obiectivele A.A.D.R.:
a) dezvoltarea si îmbunatatirea permanenta a nivelului de operare a Sistemul e-guvernare, Sistemul electronic de achizitii publice, Ghiseului virtual de plati si Sistemul informatic pentru atribuirea electronica a autorizatiilor de transport international rutier de marfa si pentru atribuirea electronica a traseelor nationale din programele de transport prin serviciile regulate judetene, interjudetene limitrofe si interjudetene;
b) reglementarea activitatilor specifice furnizarii serviciilor de guvernare prin mijloace electronice;
c) implementarea, coordonarea si operarea la nivel national a sistemelor informatice si de comunicatii, în scopul furnizarii serviciilor destinate guvernarii prin mijloace electronice;
d) redactarea de propuneri de acte normative pentru îmbunatatirea cadrului legislativ în domeniul furnizarii de servicii publice prin mijloace electronice si al serviciilor societatii informationale si înaintarea acestora catre ministerul de specialitate;
e) acordarea de consultanta de specialitate pentru institutii si organizatii nationale, regionale si internationale;
f) realizarea de cercetari, studii, analize, sinteze, activitati de proiectare si cursuri de pregatire privind domeniile sale de activitate;
g) urmarirea interoperabilitatii aplicatiilor de guvernare prin mijloace electronice;
h) cresterea permanenta a calitatii serviciilor publice prestate conform legii.

A.A.D.R. are rolul de a gestiona si opera sistemul e-guvernare (S.E.N.) disponibil la adresa www.e-guvernare.ro, Sistemul Electronic de Achizitii Publice (S.E.A.P.) disponibil la adresa www.e-licitatie.ro , Sistemul informatic pentru atribuirea electronica a autorizatiilor de transport international rutier de marfa si pentru atribuirea electronica a traseelor nationale din programele de transport prin serviciile regulate judetene si interjudetene (S.A.E.T.) disponibil la adresa www.autorizatiiauto.ro, Sistemul National Electronic de Plata online cu cardul a taxelor si impozitelor (S.N.E.P.) disponibil la adresa www.ghiseul.ro si a Punctului de Contact Unic electronic (P.C.U.e) disponibil la adresa http://www.edirect.e-guvernare.ro/. www.edirect.e-guvernare.ro   .. wwwwww

Prin intermediul acestui web-site, echipa AADR doreste sa mentina un contact permanent cu cetateni, reprezentanti ai mediului de afaceri, ai institutiilor publice si presei.



sageata Evenimente


sageata Comunicate presa